ספורטיב
הצטרפו לקבוצה הוסף למועדפים שלח מייל
                 
צור קשר ספורטיבון חדר כושר חוגים ספינינג
 
 

תזונה נכונה

 

עקרונות תזונתיים כללים

 
אנרגיה
יש לצרוך מזון שיספק את הדרישות האנרגטיות של הגוף וישמר את משקל הגוף הרצוי, ייעל את אפקט האימון
וישמר את בריאותו של הספורטאי.
צריכה בלתי מספקת של קלוריות עלולה להביא לאובדן מסת שריר, אובדן או אי בניית צפיפות העצם, סיכון
מוגבר לפיתוח מצבי תשישות, פציעה ומחלה.

תזונה לפני שיעור ספיניג/פעילות גופנית
הארוחה / חטיף צריכים לספק די נוזלים לשמירה על מאגר נוזלים, להכין כמות קטנה יחסים של שומנים וסיבים תזונתיים
כדי לסייע לתהליך העיכול ולמנוע תופעות בלי רצויות, להכיל כמות גדולה יחסית של פחמימות כדי לשמר את רמת האנרגיה,
כמות בינונית של חלבון ולהיות מזון מוכר שידוע שאינו גורם לבעיות עכול כלשהן.
אם השיעור מתקיים בערב מומלץ לאכול בין הצהריים לערב ארוחה קטנה שתספק את הרשום מעלה
ועד מקסימום שעה וחצי לפני השיעור.

מזונות אידיאליים לצורך זה
פירות שמכילים כמות מים גבוהה וקלים לספיגה בדם, חלב סויה, גבינה לבנה
'וקוטג 5% - 3% שומן, יוגורט קווקר, גרנולה, לחם וכד.
חשוב לספק לגוף אנרגיה לפני פעילות גופנית לאפשר לו לבצע את האימון ביעילות ללא יצירת פתח
ליצירת כמות אנרגיה נמוכות, פציעות, רמת התאוששות גבוהה וכד'.

 
תזונה לאחר הפעילות הגופנית
המטרה היא לספק אנרגיה לחידוש מאגרי האנרגיה בגוף ולאפשר התאוששות מהירה ולשמור על חילוף חומרים תקין.
מומלץ לאכול ארוחה מאוזנת המשלבת פחמימות, חלבון ומעט שומנים (לרוב מצוים כבר באוכל) וירקות.
הפחמימות יספקו את הגליקוגן הדרוש לשרירים לחידוש מאגר האנרגיה.
החלבון יספק חומצות אמינו לבנייה ותיקון של רקמת שריר והירך יספק סיבים תזונתיים וויטמינים לעיכול.
 
 
 
 
 
דף הבית | אודותינו | ספינינג | חוגים | חדר כושר | גלריית תמונות | מאמרים | ספורטיב וידאו | דרושים | צור קשר