ספורטיב
הצטרפו לקבוצה הוסף למועדפים שלח מייל
                 
צור קשר ספורטיבון חדר כושר חוגים ספינינג
 
 

ספינינג

 
צוות ספורטיב מכין אתכם לשיעורי הספינינג בצורה הטובה והמקצועית ביותר. אנו מביאים לפניכם כמה כללים וטיפים
שיביאו אתכם לשיעור הספינינג מוכנים יותר מתמיד.
 

כיוון האופניים

חשוב לדעת להתאים את כיוון האופניים לגובה ולנוחות הרכיבה של כל רוכב בהתאם לנתוניו האישיים על מנת
להפחית סיכון לפציעות ולייעל את תוצאות האימון.
 
 

התאמת כפות רגליים על הפדל

  • כרית כף הרגל צריכה להיות מעל אמצע הפדל ושם יש לחזק את הרצועה. (במידה ואין תופסנים)
  • על כף הרגל להיות דבוקה לפדל במהלך הרכיבה אחרת זה פוגע במאמץ הרכיבה
  • אם לנעל יש שרוכים יש להצניע את השרוכים למנוע היתפסות השרוך בפדל במהלך הרכיבה.

גובה הכיסא

כאשר יושבים על החלק הרחב של הכיסא עם כרית כף הרגל מעל אמצע הפדל ומפדלים, בחלק התחתון של סבוב הפדל הברך צריכה להיות בכפיפה קלה של כ-15 מעלות.
ניתן לראות זאת בברור כאשר מפדלים בקצב איטי.

סימנים לישיבה לא נכונה

  • אם האגן מתנדנד לצדדים בעת הרכיבה סביר להניח שגובא הכיסא גבוה מידי.
  • לחץ בברכיים בזמן דחיפת הפדל יכול להעיד על גובה כיסא נמוך מידי.
  • הברך לעולם לא מגיעה למצב מלא של נעילה בזמן הפידול!!!

 

מרחק

  • על הזרועות להיות במרחק נוח מהכידון עם כפיפה קלה במרפקים.
  • כאשר הברכיים נמצאות אחת מול השניה (כפות רגליים בתוך הפדלים) הברך של הרגל הקדמית צריכה להיות מעל אמצע השרוכים.
  • כאשר פלג הגוף העליון ממוקם בצורה נוחה הדבר מאפשר רכיבה יעילה יותר ונשימה נינוחה.

גובה הכידון

  • גובה כידון מתאים מאפשר ישיבה משוחררת יותר על האופניים וימנע הצטברות מתח בשרירי הגב.
  • בשלב ההתחלתי יש למצוא גובה שמרגיש נוח תוך התחשבות בגמישות שרירי הגב או כל הגבלה אחרת שקיימת בגב.
  • עם הזמן כאשר מרגישים נוח יותר על האופניים וגמישות שרירי הגב משתפרת אפשר להנמיך את גובה הכידון לאותו הגובה בו מצוי הכיסא, לא נמוך יותר!
  • זכרו אנו רוכבים בחדר סגור ומבנה האופניים אינו דורש התאמה למגבלות אוירודינמיות המצויות ברכיבת חוץ לכן גובה הכידון הנמוך ביותר מצוי בגובה הכיסא.

נעליים

נעליים בעלות סוליה קשוחה הן הטובות ביותר לספינינג. ככל שהסוליה רכה יותר (כמו נעלי ריצה וכד') הנעל סופגת יותר מידי מכוח הפידול ויעילות הרכיבה יורדת.
נעל בעלת סוליה רכה מידי עלולה לגרם לאי נוחות והרדמות בכף הרגל.
על הנעל לשבת בתוך כלוב הפדל מאובטחת כך שלא תצא החוצה בזמן הרכיבה.
נעליים עם שרוכים: יש להצניע את השרוכים שלא יתפסו בפדל בזמן הרכיבה.
אם הנעליים מצוידות בקליפסים (תופסנים) יש לוודא שמיקום הקליפס וחיבורו לנעל מאובטחים.
מיקום לא נכון של התופסן עלול לגרום לכאב בברכיים או שרירים כואבים. דבר שבהמשך מוביל לפציעות.

מגבת

מגבת היא חובה בשיעור ספינינג. גם למניעת הזעה על האופניים ולמניעת החלקה מהכידון בזמן שהרוכב מזיע בכפות הידיים.

מים

שתיה בזמן פעילות חיונית לסייע לגוף לבצע את הנדרש ולשמור על טמפרטורת גוף נאותה בזמן הפעילות.
מומלץ לשתות כ-1/2 שעה לפני השיעור כ – 2 כוסות מים!

במהלך השיעור

  • מומלץ לרוכבים חדשים לנסות את צורות הישיבה ורכיבה השונות בקצב נוח (כמו קצב הליכה מהירה) לפני התנסות בקצב מהיר או רכיבה מאתגרת. תמיד לוודא שיש התנגדות כלשהיא כשמתחילים לעבוד.
  • השארו בפוקוס! בצעו את השיעור כאשר הנכם מודעים ושולטים במאמץ וטכניקות הרכיבה השונות.
  • אם הנך מתחיל להרגיש כאב / סחרחורת יש לשחרר את העומס, להוריד את קצב הפידול עד לעצירה מלאה ובזהירות לרדת מהאופניים. יש ליידע את המדריך בדחיפות!

    ספינינג זהו אימון רכיבה ספורטיבי שתוכנן לאפשר לרוכבים מכל הרמות אימון כיפי,בטיחותי ומאתגר.

 
 
 
 
 
דף הבית | אודותינו | ספינינג | חוגים | חדר כושר | גלריית תמונות | מאמרים | ספורטיב וידאו | דרושים | צור קשר